Srpsko tržište u poslednjih godinu dana nije imalo milosti prema teretnjacima i građevinskim kamionima za kojima je, zbog ekonomske krize, opala potražnja. Na drugoj strani, laka dostavna vozila, sa cenom malo bolje opremljenog automobila kompaktne klase, postala su pravi hit. Svetska premijera sa nedavno završenog Međunarodnog salona privrednih vozila „Beotrak” na Beogradskom sajmu bila je i druga generacija „opel movana” koja je još jednom podigla standarde u evropskom segmentu manjih gospodarskih vozila. „Movano” je od pojavljivanja 1992. godine zaigrao na kartu vrhunske praktičnosti, male prosečne potrošnje i niskih troškova održavanja, koju su, na prvom mestu, prihvatili malo privrednici. Parola „nijedan teret nije pretežak i prevelik” zadržala je i druga generacija koja, pored svega gore navedenog, može da se pohvali i modernim izgledom, po uzoru na „astru”, „insigniju” i „amperu”, i nizom inovativnih tehnologija.
Srpsko tržište u poslednjih godinu dana nije imalo milosti prema teretnjacima i građevinskim kamionima za kojima je, zbog ekonomske krize, opala potražnja.
Na drugoj strani, laka dostavna vozila, sa cenom malo bolje opremljenog automobila kompaktne klase, postala su pravi hit.Svetska premijera sa nedavno završenog Međunarodnog salona privrednih vozila „Beotrak” na Beogradskom sajmu bila je i druga generacija „opel movana” koja je još jednom podigla standarde u evropskom segmentu manjih gospodarskih vozila.
Jeftino održavanje
„Movano” je od pojavljivanja 1992. godine zaigrao na kartu vrhunske praktičnosti, male prosečne potrošnje i niskih troškova održavanja, koju su, na prvom mestu, prihvatili malo privrednici. Parola „nijedan teret nije pretežak i prevelik” zadržala je i druga generacija koja, pored svega gore navedenog, može da se pohvali i modernim izgledom, po uzoru na „astru”, „insigniju” i „amperu”, i nizom inovativnih tehnologija.
Tri dizel agregata
Prodaja „movana” počinje već u aprilu kada će kupcima na raspolaganju biti tri od ukupno četiri dužine vozila, jedna od tri različite visine krova, dva savremena turbodizel motora i dve klase nosivosti - 3,3 i 3,5 tona. Tokom godine portfolio će biti proširen i ostalim verzijama, a prvi put se nude i verzije sa prednjim i zadnjim pogonom. „Movano” sa zadnjim pogonom može da se naruči i sa dvostrukim točkovima. Svi „common-rail” dizelski motori nove generacije s četiri cilindra (2.3 CDTI) pružaju živahne performanse, uz niske troškove održavanja. Za ugradnju su spremni motori sa 100 i 125 konja, dok će se najsnažniji (146 KS) pojaviti za nekoliko meseci. Svi agregati su usklađeni sa standardima Evro 4 i Evro 5 (s dizelskim filtrom za čestice čađe). Motori se standardno isporučuju u kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem, dok dve najsnažnije verzije mogu da se poruče sa automatizovanim „easytronic” menjačem.
Velika klizna vrata
Ukupna masa vozila povećana je na maksimalno 4,5 tone, a ukupna masa tereta sada može da iznositi najviše 2,5 tone. Teretni prostor različitih furgon verzija nude najveću visinu i kapacitet u klasi - dužina teretnog prostora iznosi 4,4 metra, a kapacitet do 17 kubnih metara. Varijante s prednjim pogonom imaju spuštene podove, dok svi modeli nude klizna zadnja vrata s velikim držačima koja značajno olakšavaju utovar i istovar tereta. Unapređena je i unutrašnjost, kojom dominiraju kvalitetniji materijali, sedišta koja se mogu podešavati na različite načine i ergonomski upravljač koji pomaže vozačima da opuštenije upravljaju „movanom” na dužim putovanjima. Bogata osnovna oprema dopunjena je svetlima koja se prilagođavaju krivinama i središnim delom naslona sedišta koji je preklopiv i koji može da posluži kao radna površina. ESP je takođe standardan na svim modelima sa zadnjim pogonom, dok je na verzijama s prednjim pogonom nudi kao opcija.
Potrošnja 7,8 litara
„Opel movano” krasi i najniža potrošnja goriva i emisija štetnih gasova u segmentu od samo 7,8 litara dizela, odnosno 203 grama CO” po kilometru. Praktično, umerenim stilom vožnje „movano” s jednim rezervoarom (105 litara) može da pređe i do 1.300 kilometara. Niski troškovi održavanja su jedna od velikih prednosti - manje se troši na servise i održavanje, a razmaci između obaveznih servisa su duži.